Hát ez is
elérkezett, a XV. Mátra Maraton, egyben az idei versenynaptáram utolsó
eseménye. Ennek megfelelően vártam is nagyon, készültem rá amennyire csak
tudtam. Hogy mi minden történt? Megpróbálom összeszedni…íme:
Reggel a soha
meg nem szokható korai kelés után 05:45 órakor már álltunk a szokásos helyünkön
és vártuk az indulást. A konvoj hamar össze is állt, és már haladtunk is
Mátraháza irányába. 4 autó, 10 Neonbagázsos, és mérhetetlen álmosság.
Helyszínre
megérkezve már vettük is fel a rajtszámot, és mit láttam meg? Alkarra szintrajz
henna! Nem kérdés, azonnal kellett is, úgyhogy kis sorban állás után már
virított is a kezemen az alkalmi tetoválásom :) (persze a „fájni fog mikor felrakják?”, poénomon csak én
röhögtem). Megjegyzem, a dolog teljesen értelmetlennek bizonyult számomra,
egyszer nem nézetem rá, de menő volt.
Szóval kis készülődés, fotózkodás a legújabb csapatpólóban, és már álltunk is a rajtnál. Bár, a rajtnál állás picit túlzás, szóval álltunk a felsorakozott versenyzők sorának legvégén, mint mindig, nyugtatva magam, hogy mégis mit keresnék én az élbolyban.
Szóval kis készülődés, fotózkodás a legújabb csapatpólóban, és már álltunk is a rajtnál. Bár, a rajtnál állás picit túlzás, szóval álltunk a felsorakozott versenyzők sorának legvégén, mint mindig, nyugtatva magam, hogy mégis mit keresnék én az élbolyban.
Ám ami ezután következett, az minden
reményemet túlszárnyalta. De ne szaladjunk előre, lássuk mi is történt.
Eldördült a szokásos Scooter – Fire zenéje, és már indultunk is. Pici torlódás,
aztán egy rövid emelkedő, amin igyekeztem visszafogni magam, nehogy túltoljam
az elején, gondolva arra, hogy messze még a vége. De nem tudtam parancsolni a
lábaimnak, és örült tempóban faltam a métereket felfelé, sorra hagyva le
körülöttem mindenkit. Ám az emelkedő hamar véget is ért, majd jött egy nem kis
száguldozás aszfalton, ahol egy viszonylag gyors csapat mögé beállva zúztunk
többször az 50 km/h sebességet meghaladva. Ez az etap kisebb mászásokkal
megszakítva eltartott a 6-7 kilométerig, aztán jött az első rosta. Emelkedő
Galyatetőig. 500 méterről mászás a tetőre 850 méterig. Egyszercsak elkezdtek
fogyni előlem az emberek. Fáradtság nyomát se tapasztalva, sorra hagyva le
körülöttem mindenkit, tekertem ami kifért a csövön. Ahol másztak, vagy tolták a
bicikliket, én ott pályát követelve tekertem felfelé. Lám, az edzés meghozta
gyümölcsét. Persze kb. 10 km-nél benyomtam egy energiazselét. Aztán fel is
értünk Galyatetőre, és jött a katasztrófa. A bringám, ami eddig hibátlanul
működött éveken keresztül, egyszercsak ledobta elöl a láncot, ami beszorul a
váz és a kis tárcsa közé, ahonnan egyszerűen képtelen voltam kiszedni. És csak
álltam egyhelyben, csak álltam, végtelennek tűnő percekig, és akiket erőből
megelőztem, sorra mentek el mellettem, miközben én szétrobbantam mérgemben. Fura
dolog, hisz volt már defektem versenyen, de most tomboltak bennem a
versenylovak, és tehetetlenül küzdöttem a lánccal. Ekkor feladtam. Leültem és
vártam a csodát. Majd mérgemben akkorát rúgtam a pedálba, hogy kiugrott a lánc
a helyéről. Gyorsan nyeregbe pattantam, és dühöngve faltam újra a métereket.
Vagyis faltam volna, de a szemüvegembe csöpögött izzadságtól semmit se láttam.
Ezért félre kellett állnom megtörölni a lencsét. De mivel ez egy száguldós
single-tracken történt, nem bírtam beállni a lefelé száguldozók közé, úgyhogy
tehetetlenül néztem ahogy ismét húztak el sorban mellettem. Leírhatatlanul
csalódottan ültem fel megint a nyeregbe, és immár másodjára feladva gurultam
tovább, persze a versenytempót meg se közelítve. Ekkor mint egy isteni
követként egy hölgy versenyző ért utol, akivel beszélgetésbe elegyedtem, és
kedves bátorító szavaitól ismét erőre kaptam (ezúttal fejezem ki neki hálámat),
és kipihenten erőm teljében, némi dühtől felpaprikázva ismét ringbe szálltam.
Hátra volt 15 kilométer, amit fáradságot nem ismerve száguldoztam végig. Pedig
a pálya innentől fogva volt igazán nehéz, véget nem érő mászásokkal, nem kis
technikai tudást igénylő lejtőkkel, veszélyes levágásokkal. Az előre
beharangozott pokoli mászás a 20. Kilométer környékén az ígéreteknek
megfelelően nehéz is volt, sorra álltak ki versenyzők görccsel, vagy csak
pihenni, de erőmet ez az emelkedő a mai napon nem tudta szegni, bár itt már én
is toltam helyenként. Mindezek mellett elmondhatatlanul élveztem, igazi top
maraton pálya volt, minden amit csak szem-száj-láb-kerék-bringa kívánhat volt
benne, 100% hogy jövőre újra rajthoz állok, de már a közép távon. A cél hamar
szembe jött, ahol mint mindig, Angi kedves mosolya és fényképezője fogadott :). Persze
szépen megérkeztek sorra a többiek is, Arni, Z.Laci, Peti (új tagunk) :) L.Laci,
Józsi, Attila (szintén új tagunk) :) Ildi, Béci, Gabi. Volt élménymegbeszélés, nevetgélés, és
egy kis tésztaparti. De a lényeg, hogy a csapat együtt volt, és itt ragadom meg
az alkalmat megköszönni nekik a lehetőséget, hogy csapattagként velük, együtt
tekerhetek a legjobb NeonBagázsban! KÖSZÖNÖM!
A táv végül
35 kilométer lett, az időm 2 óra, 11 perc, összesítve pedig az 57. lettem.
Találkozunk jövőre ugyanitt.
-Cs. Tamás-
Tomi blog írás közben :) |
Még több képért látogassátok meg facebook oldalunkat és ha már arra jártok csatlakozzatok:):
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése