2016. október 3., hétfő

Zempléni kiruccanások

Egyik hétvégét végre sikerült egy kicsit pihenősre venni. Mivel én Szerencsen laktam ezért (is) hétvégén haza látogattunk. Az idő kegyes volt hozzánk így minden nap tudtunk egy kicsit biciklizni. Elterveztük, hogy minden nap más útvonalat látogatunk meg. Az első nap terveztünk egy kicsit hosszabb menetet.

Szerencs - Mád - Tállya - Abaújszántó - Boldogkőujfalu - Boldogkőváralja - Abaujker - Abaújszántó - Rátka - Ond - Szerencs :-) 65km - 535m szint

Kirándulósnak induló kis túrán egész jóra sikeredett, egész emberes tempót diktáltunk néhol. Mád felé indultunk mivel meg szerettük volna nézni a Kerekdomb Fesztivál futó programját, de annyira mentünk mentünk mentünk, hogy egy darab futót nem láttunk. :)

Béci első nagy öröme Tállyánál volt, ahol az egyik pihenőnél, 2 üres  CSÍKI SÖRÖS üveget találtunk. Fejébe is vette, hogy ezt mindenképp haza kell vinni. Szép mondom...hova rakunk két üveget, mikor egy táskást sem hoztunk....

Megoldás:

Akkor most már indulhatunk is tovább. Tudtam, hogy valahol majd balra kell menni, hogy ne kerüljük meg a várat, hanem egyből oda érkezzünk. Na persze nem találtam meg azt a bal kanyart így a kerülő úton mentünk. :) Nem nagyon bántuk mert csodálatos kis szerpentines úton mentünk végig, csend, nyugalom, friss levegő. Örömmel konstatáltuk, hogy nagyon sok bringás van arrafelé is, és nagyon barátságos mindenki. Még a futók is köszönnek, a bringások meg egyértelmű. Sajnálom, hogy sokszor Szabolcs megyében ez nem tapasztalható. :(
Na de vissza az úthoz. Régen rövidebbnek tűnt az oda vezető út...meg lankásabbnak is. :)

Mint már írtam Boldogkőváralja volt a cél, ott a várat megnézni. Egész ügyesen odaértünk nagyon szép hely, ajánljuk mindenkinek! :)

A vár valami csodálatos volt, igaz  én már többször jártam itt de a látvány minden egyes alkalommal elgyönyörködtet. A vár felé vezető út elég meredek és viszonylag hosszú, el is pilledtünk mire felpörgettük magunkat oda. De nem álltunk meg a bejáratnál, jó kis köves út vezetett még feljebb, így hát nekiálltunk annak a résznek is. Béci gyorsan felgurult, nekem viszont megcsúszott egy kövön a kerekem így le kellett szállnom. (Na majd legközelebb) :) Fent ez a látvány fogadott minket:

Szóval ez a nap valami csodálatos volt. A Zemplénről tudni kell, hogy nagyon sok sunyi emelkedője van. Főleg ha Szerencsről indulsz neki. Egyből felfelé...mondjuk a jó oldala, hogy hazafelé gurulsz :)

Ui: Ha valaki Boldogkőváralján jár  a várban látogassa meg a középkori éttermet. Mi kívülről láttuk sajnos enni nem tudtunk mert teltház volt, de elvileg valami esssszméletlen :)

Hazafele már a másik útvonalon mentünk, ott is tartottuk a jó kis "utazó" tempónkat. Viszont olyan Rátka környékén már elment a kedvünk mert még mindig csak felfelé mentünk nagyrészt és már fáradtunk is javában. De hamar elértünk utána Ondra onnantól pedig tényleg csak suhanni kellett. :) Perfect day :)

Második nap:

Gondoltunk egyet és a vasárnapi ebéd előtt elugrottunk Tokajba. Bemelegítés 13km aztán irány a hegy. Ezt nem kell bemutatni...nem szeretjük...sőt...szenvedés minden métere, centimétere. De amikor felérsz az valami eszméletlen. A kilátás, az érzés, hogy sikerült, a tudat, hogy mindjárt lehet zúgatni lefelé...jeee :)

Nem terveztünk hosszú túrát, inkább most a szint gyűjtés volt cél. Hazafelé még meglátogattuk a Kápolnát, na az is egy sunyi és alattomos  1km :) De oda is megéri felszenvedni magát az embernek. Csodálatos látvány tárul elénk.

Hazafelé már a kis emelkedő is hatalmas szintnek tűnt, de ismét jött a jó érzés, hogy ezaz, megcsináltuk :)

Ez a nap számokban: 43km 636 szint

Harmadik nap:

Levezetés. Már éreztük a lábunkba, hogy nem annyira kellene erőlködni. Kis koromban apáékkal mindig volt egy bejáratott útvonal, gondoltam ha kiskoromban ment most is menni fog.

Legjobban azt vártam, hogy Monokra érjünk és ott lehessen lefelé zúgatni. :) Mondtam is Bécinek, hogy nagyon fog neki tetszeni, És így is lett. Élvezetes kis túra volt, nem volt hosszú de az emelkedők itt is kis alattomos dögök voltak. :)

A túra végén azért meglátogattuk a kis emelkedőnket, ahova amikor itthon vagyunk mindig feltekerünk. Szivatós emelkedő, de szeretjük :)

Elégedettek lehettünk a hétvégével. Sikerült kihasználni a napokat, és mindig tekertünk egy jót.

Szerencs - Ond - Rátka - Tállya - Golop - Monok - Legyesbenye - Bekecs - Szerencs és itt még egy kicsi hegyecske :-)31km 330 szint.

Ha valakinek kedve szottyanna egy kis Zempléni tekerésre szóljatok menjünk együtt! :)